//www.hscripts.com --> ad>
2014-11-28 ? 17:53:00

Ett perfekt avslut.

Vi lämnade ju byn och som ett avslut på hela resan spenderade vi dom sista dagarna i Masai Mara på en öppen lodge. Detta innebar alltså att alla djur är fria att gå omkring bland oss och våra små tält som vi bodde i, och på natten satt en masai-vakt vaken med pilbåge, redo om något farligt djur skulle dyka upp. Behöver jag säga att jag vaknade båda mornarna klockan 5, superkissnödig, men vågade inte lämna kojan? När klockan äntligen blev 6 smög jag ut och möttes av ett tjugotal zebror utanför. Alltså va.
 
Vi alla klev upp tidigare för att hinna se soluppgången, på något som bara kan beskrivas som en lejonkungsklippa i verkliga livet. Bilden visar egentligen ingenting men att vakna efter en sån här resa, sitta i pyjamas och titta ner mot djur och luftballonger som steg upp i solen var helt knäppt fint. 
 
Här fanns det dusch också! Och det kan jag berätta för er, var himmel att få duscha på riktigt efter baljvattnet vi hade blaskat av oss med tidigare. 
På en sån här resa blir allt så himla mycket att ta in hela tiden, att jag var tvungen att gråta en liten skvätt här också, men sen hann vi med dans och festligheter med personalen på lodgen innan det var sovdags kvällen innan.
 
Nåja, tillbaka till morgonen. Här innanför intog vi vår frukost innan vi hoppade in i bilar och gav oss iväg på äventyr!
 
FÖR VI SKULLE PÅ SAFARIII!
 
Träffade ett gäng zebror på vägen. Åh så många många zebror vi såg. 
 
Innan vi ens kommit innanför safari-området körde vi förbi apor! Såg förresten en stor babian gå förbi morgonen efter när jag borstade tänderna på lodgen (!!!). Och ännu fler med bebisar på ryggen när vi begav oss mot Nairobi. Aphimlen <3<3<3
 
Såg så många fina elefanter, vissa i grupp och vissa ensamma. Att djur liksom går runt och lever såhär, och att vi fick smyga in och störa dom i vardagen en stund. 
 
Här låg mamma och barn-lejon och vilade. Sen begav dom sig ut på jakt. 
 
Hanarna låg och sov längre bort, och dom tog längre tid att hitta. 
 
Zebrapuss. 
 
Överallt sprang pumbas runt tillsammans med deras små minibebisar. Älskade dom.
 
Såg en leopard springa efter en pumba </3
 
Kikning efter krokodiler och...
 
... hippos som sov i en klump i vattnet! Njuter av livet gör dom allt, det måste man ge dom. Vi körde också förbi noshörning, spännande fåglar, oxar, strutsar och fler hornklädda djur.
 
Sen var det dags för lunch, och till den hittade vi dethär trädet som blev perfekt. Omkring oss fanns i princip ingenting, bara gräs och det stora trädet. Det var lite magiskt. Såg förresten The big 5 inom loppet av några timmar, väldigt lyckadd safaritur.
 
Trött och varm hyiena svalkar sig i en liten pool.
 
Vi såg flera jordar av dessa också. Minns inte vad dom hette, men små och sprättiga var dom iallafall. Och fina.
 
Visste ni att kill-zebror har svarta ränder och tjej-zebror och bebisar har bruna?
 
Hur är det ens möjligt att vara såhär nära?
 
Kissade bredvid flera giraffer gjorde vi. Det kan jag checka av på listan.
 
 
 
På vägen hem mötte vi flera elefanter, här är en familj på rad som håller snabel med varandra <3
 
Hade aldrig förväntat mig dethär på morgonen när jag klev upp. Sån himla bra dag!
 
Vi hann besöka en masai-by också innan middagen, men det var tyvärr inte den bästa upplevelsen under resan. Berättelserna var väldigt obehagliga och alla gick därifrån med en klump i magen. Men vi samlades sen på kvällen runt en lägereld tillsammans med vår masai-vakt som fick förklara allt bättre för oss, så lite bättre blev det allt ändå. En natts sömn, en kissnödig morgon och timmar på den guppigaste väg jag åkt på, senare var vi framme i Nairobi där vi åt en sista middag tillsammans innan vi hoppade på flyget hem igen... Har nog aldrig varit så omtumlad förvirrad och känslofylld som när jag kom hem. Overkligt att vi har gjort denna resa!!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna