//www.hscripts.com --> ad>
2011-12-29 ? 00:05:00

Min jul! Bara för att jag veeeeeet att ni verkligen vill veta!

Torsdag

"Vi kan inte åka tidigt imorgon, för jag måste hinna göra klart mina sista klappar, mamma" sa jag lite orolig över att jag inte skulle hinna.
Kl 20.** Hanna hade precis spenderat sina senaste timmar i panik för att hinna klart med farmor & farfars julklapp, sitter sen och myser och hade det gött, åt choklad med farmor och fick sedan ett samtal av självaste Cajsa von Olsén.
Omkring 21.00- Hanna befinner sig tillsammans med fina vänner vid pulkabacken och är kissnödig.
Kl 21. någontingminnsinteexakt Jag flyger fram på madrass, helt ovetande om att hon snart ska få sitt livs träningspass.
Kl 23.43 Hanna proppar i sig choklad och njuter av livet! (Som ni redan vet)

Fredag

Ovissheten om vi skulle åka iväg eller inte gjorde hela familjen (okeeej, det var bara jag) mycket orolig över om vi ens kommer att hinna till sundsvall till jul!
17.32- "Vi ska inte åka idag, det är för halt på vägen..." Hördes det ifrån pappa
17.32 och tre sekunder senare- Hanna tror att hon ska smälla av, av panik och o-julig stämning!
19.** - Vi sitter i bilen och Hanna har fått som hon vill!
20.** -  Konversation i bilen (Viktigt för att jag inte ska bli akut kissnödig)
"Åh, en stjärna föll!" ropade Filip!
"Önska dig något" sa mamma.
Två sekunder senare var Filip klar.
"Är du redan klar?! Hur kom du på något bra så snabbt?!" Sa jag lite chockat.
"Oj, mamma- får man ångra vad man önskade?" Sa Filip som värsta bortskämda ungen!
Han ska väl vara glad att han såg stjärn-jäkeln?!
(Kan hända att jag var lite avis och sur för att jag satt i mitten i bilen, och därav inte kunde se ut på himlen...) Kaaan hända sa jag!
(Vid det här laget vet ni nog att det inte är jag som har tagit bilden)

Vid åttatiden- Familjen Lindström intar Karlängstrakterna
22.42 sitter Hanna och mamma i en annan bil på väg mot kyrkan... I denna stund är jag lite osäker varför jag ens följer med...
23.00 Börjar det hela uppträdandet i guds hus, och med uppträdande menar jag en grupp körmedlemmar/pensionärer som sjunger i tolv olika stämmor (jag har redan här svårt att höra vilken låt det är) och sedan blir sången till något slags teaterspel mellan körmedlemmarna. En del skämt förekommer också under kvällen.. Skämt som inte jag fattade. Alls. Måste vara någonting internt mellan trogna kristna och andra äldre...
00.00 prick! Prästen babblar och babblar! Oklart vad han säger då jag slutade lyssna flera minuter tidigare.
Julafton!

9.00 Vaknar minsta Lindströmaren och julafton börjar! Syskonen kollar på sista julkalender-avsnittet tillsammans, samt letar efter varsin julklapps-säck (tradition). Det hela var perfekt, förutom kamerablixtarna från mamman som såklart ville föreviga stunden.
11.** Julafton rullar på, och familjen åker spark i 10 meter innan vi tröttnar på gruset på vägen.
15.00 Hanna sitter framför tvn och tänker att "Iår ska jag faktiskt försöka se heeeela Kalle anka utan att tröttna!" (precis som varje år)
15.15- Hanna går iväg, och har helt glömt bort löftet hon var för en kvart sedan...

Sedan fortsätter hela julaftonsgrejset!
Tomten kommer, paket öppnas och rim läses upp, mys myses, julmat äts och Hanna får aplåder för hennes briljanta julklapp till släkten (denna mening är faktiskt sann!)

19.58- Hanna tror att klockan måste vara sisådär tolv-ett på natten, och håller på att somna stående.
20.00- Jaha, klockan var åtta bara?! Jag kämpar för att vara vaken genom filmtittande och olika konversationer mellan de vuxna... Godis fanns det också, vilket jag åt mycket av!
De andra åt också... Vill jag minnas!
23.59 Ger Hanna upp och kryper upp i sängen, men blir genast störd då ena brodern som sov, började rappa i sömnen...! "Vad är det med alla idag?" Tänkte Hanna, samtidigt som den andra brodern satte sig upp i sömnen och bablade??
00.** Somnade Hanna glad, nöjd och illamående efter all mat!


Juldagen!

09.30 - Familjen vaknar, vissa somnar om, vissa kliver upp och vissa (gissa vem) är kissnödig.
Sen spenderas hela dagen i någon slags koma, trötta, nöjda och åter igen trötta var vi!
Annandag jul!
Spenderades på Birsta city, precis som cirka en miljon andra! Egentligen var det så rörigt så jag inte ens orkade leta efter mellandags-rea-fynd, men jodå! Några plagg fick jag med mig! Pyjamas, stickad tunika, linne, väska mm är vad jag lyckades hitta bland alla andra rea-hulliganer!
Dagen efter annandag jul! (Vad heter den dagen då?)
Jag klämmer ur det sista av Sundsvalls-vistelsen samtidigt som jag gnäller att jag inte vill åka hem till skruttöstersund! Packar gör jag också, kramar hejdå och hoppar (halkar) in i en fullproppad bil, bokstavligen! Då alla julklappar, packning och mammas nya avlånga stol tar upp all plats, förutom en halv kvadratcentimeter som vi får trängas i.
Bilen tjorvar och... vi åker tillbaka. Vi åker sen till skogen och tittar på vad kära Dagmar har lyckats tillföra till mammas trädsamling. Mamma glömmer väskan och pappa kommer på att han vill stanna i Sundsval... vi åker tillbaka. Är det bara jag, eller vill ödet att vi skulle stanna?
(Hoppas att ni förstår att detta är en kort sammanfattning, men att jag inte alls är så bra på att hålla mig kort när jag skriver)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna