//www.hscripts.com --> ad>
2011-11-13 ? 21:21:47

Lovely sunday night!

Halloj!
Min dag har varit lite allt möjligt skulle man kunna säga, men mysig!
Jag känner mig lite... Jag vet inte, ledsen och konstig men det går säkert över!
Nu avslutar jag dagen med godaste och snabbaste sconesen!
Receptet har jag skrivit förut men jag skriver det igen. bara för att ;) Dom går att göra väldigt snabbt!
Här är receptet på snabba scones!
♥ 5 dl mjöl
♥ 2 dl mjölk (eller vatten om man vill det)
♥ 75-100 gram smör, det är bara att ta en klick eller två!
♥ Lite salt
♥ Lite bakpulver, ca 2 tsk!

Sen blandar man bara ihop de torra ingredienserna, i med kalla smöret och smula lite tills du får en grynig blandning och häll sedan ner mjölken för att sen knoda ihop allt till små bollar på en plåt! Det blir ca åtta bitar!
Grädda i ugnen på 250° i ca 12 minuter! Klart!
Hur enkelt och snabbt är inte det?! :)
Bild från kära google!
Sen blir det nog sängen rätt tidigt, fast jag tror att jag kollar på vänner ett bra tag innan jag somnar!
Nattinatti!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna