//www.hscripts.com --> ad>
2012-08-07 ? 02:38:03

En road trip ville hon ha och en road trip fick det då bli

De senaste dagarna har jag tillsammans med mamma min varit ute i landet, på en liten mini-road trip.
Första destinationen var Sundsvall för shopping på ikea och såklart lite mysiga stunder med släkten 
"Nu är vi på rymmen!" sa mamma glatt, följt av "Nu åker vi mot värmen, Hanna!"
Två timmar senare kom vi fram och välkomnades av spöregn, blixtar och åska...
Efter en natt i min favoritstad (har alltid kännt lite extra för just Sundsvall) startade vi morgonen tidigt och hoppade i bilen redan vid sju. Denna gång åkte vi mot Uppsala. Till skillnad från Sundsvalls välkomnande, sken solen, himlen var somrigt blå och mammas dröm-golv väntade på oss.
Älskade konstiga mamma. Du är den enda jag känner som glatt åker genom halva landet bara för att köpa några golvskivor. Men glada och nöjda åkte vi därifrån också.
Ja, ikea- shopping blev det även där, men vi hann även med lite annat mysigt också.
Som om vi inte var nöjda klämde vi också in ännu ett ikeabesök samma dag, i en annan stad- närmare bestämt Gälve.
I regn, mellan träd och lite grusleriga vägar åkte vi sedan hem mot Sundsvall igen. För där väntade en lång och mysig fikastund med mormor & morfar, och lite pladder med morbror & kusin innan vi gick och la oss i våra gästsängar. Det finns verkligen ingen annan stad som jag trivs bättre i än Sundsvall ♥ Dock fick jag ännu en ångestfylld, sömnlös natt, men jag gör mitt bästa och snart blir allt bra. 
Hem kom vi iallafall igår morse. Trötta, nöjda och med bilen fullproppad med diverse Ikea-varor.
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna