//www.hscripts.com --> ad>
2012-12-16 ? 22:39:00

Om min december-helg ♥

Jag har haft en världsfin helg på alla möjliga sätt. Jag har gjort så mycket fint, men mest för att jag faktiskt har känt mig glad och lycklig. Inte ledsen och trött på allt. Det var det absolut bästa med denna helg.
Under fredagskvällen samlades flickorna från klassen för en middag tillsammans i stan, som slutade med långa samtal och skratt, och vi lämnade inte förrän stängning. Vilken underbar klass. Vilka fina tjejer. Vilken kväll. 
I lördags hade jag lovat mig själv en sovmorgon och en sovmorgon fick det då bli. Senare passade jag på att mysa lite extra här hemma innan jag och Moa åkte in till stan för att gå på klappjakt och mysa. Det hela avslutades med en chai-latte på pause, inget slår dom! 
Jag bar farfars gamla tjocksockar, skjorta o stickad tröja och kände mig bara juligt glad under hela dagen. Ni får bättre bilder senare!
 
Därefter väntade världens tårtmys och planering av festligheter hemma hos Emmie hela kvällen ut innan jag kom hem och påbörjade mitt julpysslande. Med julkalendern på datorn och tända ljus bakade jag julgodis i olika former, som pepparkakskola, rocky road och mozart-kulor. 
Sen bäddade jag iordning en liten myshög framför granen där jag fortsatte mitt pysslande med julkort. Där somnade jag runt halv fem-tiden i morse, för jag kunde bara inte avbryta mitt juliga mys i tid. En sån här kväll måste jag ha nästa helg också ♥
Idag däremot har jag sysslat med att beställa hem fotografier för kommande julklappar, varit bortbjuden på middag, småätit av nattens bakverk och försökt få lite skoljobb gjort. Men jag blir bara distraherad av andra tankar, och ni skulle bara se mitt papper om min förebild. Det står citat, ord som jag fastnat för, kludd och olika tankar som jag fått huller om buller, ungefär lite som min hjärna ser ut för tillfället.
Annars har jag banne mig ingenting att klaga över idag!
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna