//www.hscripts.com --> ad>
2012-01-02 ? 14:30:00

Det kan inte hjälpas!

Visst är det så att vissa ord bara får dig att skratta- i vilken situation som helst!
(Notera att jag är otroligt trött nu när jag skriver=jag kan skratta åt vad som helst, ungefär, och säkert glömma bort flera ord också)
* Snorbuse - finns det någon i hela världen som säger "snorbuse"? I sånna fall skulle jag vilja träffa denne!
Betydelse- snorkuse?

* Drummeldruse - ett ord som jag själv kom på (vadå, jag är inte så stolt?) och satt i säkert tjugo minuter och skrattade åt, helt ensam. Till slut när mamma hade stått och försökt få mig att berätta vad jag skrattade åt blev hon sur och trodde att jag skrattade åt henne.
Betydelse- stor bumling/ besvärlig envis grej

* snugglebump- även detta ett hittepåord av Hanna!
Betydelse- oklart!

* klonk (inom parantes)- förr kunde jag skratta i åratal, idag har jag vant in ordet i huvudet! Lika bra att erkänna det nu så att jag slipper fejka ett "hahahahahahhaaaaaa!" nästa gång jag hör det!
Betydelse- minns ej!

*
Sen om man googlar "roliga ord" kommer bland annat hink, gröt och balja upp? Jo men HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAA- BAAAAALJAAA! HOHOHOHOOOO!... I don´t get it!
Fast fnöske, lurk och pickalurven var väl lite roliga ändå! Erkänn att ni skrattar lite nu! Jag lovar att ni skrattar ihjäl er? Inte? Joooodå!

Sen finns det också vissa ord som ofta kommer upp, men som jag aldrig har förstått vad de betyder!
* förtälja
Betydelse- Ja inte vet jag iallafall! Berätta? Början till täljning på träbit? "För-tälja?"

* skogsglänta
Betydelse- kanske är det en glänta i en skog? Och vad är då glänta...?

* Hemul- okej, kanske inte så vanligt för alla, men i detta hus förekommer det ofta!
Betydelse enligt google- fog/grund eller berättigad. Betyder detta att vi kallar varandra för fog här hemma??

* deklaration
Betydelse- någonting som liknar räkningar/pengar/försäkringar blablabla som barn inte håller koll på

* Kolavippen
Betydelse- har googlat, och tydligen betyder det "dö"... Ja, det låter iallafall inte lika deprimerande!
Sen finns det allmänt konstiga svenska ord, som rabarber, fjärrkontroll, tupplur, slickepott, puffärm, galoscher, stroganoff, snigel, kalasklister, fisförnämd och havregryn!

Och sist men inte minst finns det ord som man alltid säger, som är helt betydelselösa och som bara ploppar ur munnen!
I mitt fall är det "Bertil" eller ibland "Bajs", jag tror att jag hamnade i kiss och bajsåldern som barn, och fick sen bestående men!
Eventuellt att jag kan komma på flera ord senare! Det är alltid lätt att vara efterklok!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna