//www.hscripts.com --> ad>
2012-07-23 ? 22:02:08

Rabarberkräm i sommar

Jag lovade mig själv att i sommar ska jag göra lite goda sommarrecept då och då, när jag är sugen. Idag fick det bli en smarrig rabarberkräm som jag kokade ihop ♥ Somrigt och gott.
 
♥ 5 dl skurna och skalade rabarber
♥ 4 dl vatten
♥ 1 vaniljstång
♥ 2-3 teskedar kanel
♥ 1,5 dl socker
♥ 1,5 matsked potatismjöl
 
Skölj, skär och skala rabarberna. Koka sen upp rabarber, vatten och socker. Tillsätt sen kärnorna från vaniljstången och kanelen. Lägg gärna i vaniljstången medan det kokar, då blir det ännu godare. Koka i ca 5 minuter. Om du inte är nöjd med krämens konsistens kan du röra ihop en skvätt vatten och lite potatismjöl och tillsätta i krämen, koka en stund tills konsistensen är bra och sedan är det klart! Mums ♥ 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna