//www.hscripts.com --> ad>
2012-03-06 ? 15:33:26

Drömmar är till för att förverkligas

Jag sitter i soffan och grinar nu. Såg precis en reklam om hur många människor som lever i fattigdom, hur de får leva och behandlas, och jag tycker att det är så himla hemskt!
Det visas reklamer som dessa hela tiden, och alla är väldigt hemska, men denna var så verklig och gripande!
I Indien blir unga flickor bortgifta som barn, de får inte gå i skolan och tvingas växa upp alldeles, alldeles för tidigt!
En liten flicka gick med en ännu mindre bebis på en smutsig, fattig gata.
Jag vill hjälpa till men det är så svårt! Att lämna några kronor i sparbössorna på Ica när jag handlar, ibland skicka iväg ett sms som skänker pengar eller skicka något till tex UNICEF någon gång känns för lite nu!
Eller det känns inte lite, det är bättre att göra någonting än ingenting alls! Men det känns som att man kan göra mer, eller om alla som kunde borde göra något...
Här tar vi alla för givet för att gå i skolan och kunna göra precis som vi vill med våra liv! Alla har drömmar men skillnaden är att vi här i de rikare länderna har såå mycket större chans att förverkliga dem! Det borde vara precis lika, alla borde få ha samma chanser och samma rättigheter! Drömmar är faktiskt till för att förverkligas, och så borde det vara för alla!♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna