//www.hscripts.com --> ad>
2012-11-21 ? 17:53:00

Kladdkakemuffins med en twist

Mina bakverk brukar inte ofta bli sådär supergoda, men mums säger jag bara till dessa. Jag vet inte om det var för att jag var riktigt sötsugen eller om dom bara smakade väldigt gott, men dessa muffins måste jag bara dela med mig receptet av! Jag improviserade ihop något, vilket jag nästan alltid gör för att jag är så lat, haha. Så det kanske smakar helt annorlunda om jag gör receptet igen.
 
Du behöver:
♥ 100 gram smör
♥ 2,5 dl socker
♥ 2 ägg
♥ 4 matskedar kakao
♥ 2 tsk vaniljsocker
♥ 0,5 tsk bakpulver
♥ 2 dl mjöl
♥ Några teskedar flingsalt
♥ 100 gram vit choklad
 
Smält smöret och blanda i sockret. Knäck ner äggen och rör om. Blanda i kakao, salt, vaniljsocker och bakpulver i kastrullen. Hacka chokladen och fixa formar. Häll i smeten i formarna och tryck ner chokladbitarna. Smula över lite flingsalt och grädda i ugnen i ca 10 minuter på 200° om du vill ha dom lite kladdiiiga. Mmmm!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna