//www.hscripts.com --> ad>
2012-11-06 ? 20:30:48

Några funderingar under dagen

Jag tycker inte alls att det är kul att skriva om sånt tråkigt som jag skrev tidigare, men sånt är livet.
iLa vida de Hanna!
 
Istället kan ni få njuta av mina små funderingar såhär en tisdagskväll.
 
♥ Varför säger alla deltagare på Halv åtta hos mig, "Jo men det känns bra, alla åt upp maten så jag är nöjd!" när programledaren frågar hur varmrätten gick? Det är nog ingen som säger "Jo men det gick bra, det var ingen som klagade eller spydde av maten iallafall" eller nåt. Att gå emot strömmen lite.
 
♥ Varför har man bara julkalender i December? Det som är så himla mysigt, man längtar och väntar på julen, på maten, på tomten och på granen. Varför har man ingen sån inför tex sommarlovet? Alla längtar och väntar ju till det också! (insåg nyss att vi har sommarlovsmorgon, ja)
 
♥ Ser alla samma färg som samma färg? Alltså hur kan man veta att jag ser rosa som samma färg som någon annan. Ingen kan ju veta, för om jag säger "Det där är rosa" så kan ju lika gärna någon annan hålla med och se den färgen som grön (enligt min färgvärld), men det kallas rosa i den personens värld. Det funkar ju inte heller att säga "Ja, men rosa är ju en blandning av rött och vitt", för dom färgerna kan ju lika gärna vara två andra färger i någon annans huvud. Eller finns det tester som visar att alla ser lika? Hmmm
 
♥ Nu när vi ändå är inne på att alla kan uppfatta saker olika, undra om vi känner alla smaker lika? Alla tycker ju om olika saker, men hur kan man tex tycka att smaken av choklad är äcklig när den är så god i min mun. Alltså, då borde den ju smaka annorlunda för den som inte gillar choklad. Eller? 
 
♥ Ursäkta, men vem gillar inte choklad?
 
♥ Alltså på en skala från noll till tusen, hur härligt skulle det vara om alla bara gjorde vad de kände för? Varför är alla inte mer spontana och konstiga? Ni vet när man blir akut sugen att ställa sig upp och flamsdansa när läraren har en långtråkig genomgång, men man gör det inte. För att, ja om man gör det förstår folk att man är dum. Men om alla skulle göra så skulle allt vara så himla mycket härligare!
 
♥ Om man blir begravd i jorden, vem var det då som kom på att man kommer till himlen när man dör? Man borde ju komma till ett litet paradis under jorden? Eller har det något med gud att göra? Åh jag vet inte.
 
♥ Varför har provsvaren från Umeå inte kommit hit än? Nu har det snart gått två veckor sedan jag var på sjukhuset sist. Jag orkar inte.
 
♥ Undra varför jag ens skriver detta när jag är så himla trött att jag bara vill sova, vilket jag nyss gjorde. Men då undrar man ju varför jag vaknade för att skriva det här?
 
Ja, sug på dom här karamellerna ni, så återkommer jag troligtvis med ett vettigare inlägg en annan gång.
Puss mina små piggeliner!
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna