//www.hscripts.com --> ad>
2012-10-15 ? 19:56:28

En oktobermåndag

Samma visa varje dag. Kliv upp fast den varma sängen känns tusen gånger mer lockande än att dra sig iväg till ännu en lång skoldag. Hoppa på bussen, som idag förövrigt var mer än sen, för att sedan genomlida timmar av lektioner, genomgångar, arbetsuppgifter och sånt som just nu får min hjärna att snurra runt. Sedan hem, ta itu med lite skoljobb och vips så är det kväll och dags att sova!
 
Idag var en helt vanlig måndag, med måndagsbestyr i skolan och lite läxor här hemma. Det känns verkligen som att det behövs något för att få mig att komma ur den här jobbiga höstlunken, så en stockholmsresa eller annat kul, som vi har pratat om hade verkligen varit himla fint just nu, såhär då vädret pendlar mellan regnig och blåsig höst, och nästan början till vinter. Dessutom är jag i stort behov av höstshopping i form av stickade plagg som värmer, sköna kängor och en ny väska eller ryggsäck.
Men det är ändå väldigt mysigt att komma hem, kasta av sig den tunga skolväskan och sedan krypa upp i sängen med en filt, tända ljus och min ljusslinga och göra klart skoljobbet som, hur mycket jag än inte vill, måste göras. Det blir iallafall lite mysigare då. Men nu har jag hela kvällen fri, och det blir som alltid, mys framför serier innan jag somnar, men först ska jag titta på Project runway och förbereda inför morgondagens skoldag. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna