//www.hscripts.com --> ad>
2012-09-04 ? 17:26:00

Min första lägenhet

För ett tag sedan såg jag en film där de bodde i en sån himla fin lägenhet, och jag började längta efter att få inreda och planera min första lägenhet.
När jag i framtiden flyttar hemifrån vet jag inte. Jag vet heller inte vart eller med vem, men oh så underbart om mitt hem skulle se lite ut såhär.
 
En gammeldags, fin, unik byggnat med fina balkonger där man kan sitta och njuta av solen, kanske äta en god frukost, titta ner på alla upptagna personer som springer omkring på gatan och bara mysa. Kanske läsa en bok eller sola med några vänner under en eftermiddag. Grilla och ha middagar också. 
Balkongen får gärna vara klädd i ljusslingor så att det blir extra mysigt.
 
Lägenheten får gärna vara ganska liten men himla mysig. Helst vill jag ha en loftvåning med en säng fylld med
fluffiga kuddar, en sänghimmel, ljusslingor, tavlor på de jag gillar allra mest och stora levande ljus.
 
Under loftet vill jag förvara mina kläder, som en öppen walk in closet. Där ska jag ha klädhängare, krokar, en byrå, små fina förvaringslådor med småsaker, en skoställning och en stor fin spegel.
 
Längst upp på byggnaden där jag bor finns ett stort mysigt tak där man kan blicka ut över staden, sola när solen skiner, samla ett gäng vänner, tända ljus och ha picknick mitt i natten.
 
Denna bilden hittade jag inne hos coffeeworld och jag älskar den! Den blommigaste och härligaste tapeten jag sett. Man blir så glad av den.
 
Och hur fint skulle det inte vara med en liggande panelvägg eller en tegelvägg?
 
 
Helst vill jag också ha stora gamla fönster med solljus som skiner igenom och lyser upp hela lägenheten. På sommaren kan man ha fönstren öppna på glänt och låta ljumma sommarvindar svepa igenom rummet. Vid ett av fönstren vill jag gärna ha en stor mysig bänk med kuddar och en filt, där man kan sitta och mysa med lite fika.
 
Köket vill jag ha ganska litet, fullproppat med fina, personliga saker, men ändå rent och fint. Flera stolar med plats för mina vänner när vi lagar middagar och umgås. Kreativt kaos skulle jag vilja kalla det. Lite småbarnsligt kanske, men ingen har sagt att det måste vara vuxet och stilrent när man är ung och nyinflyttad i sin första lägenhet.
 
Jag vill ha gamla golvplankor och inredningen en blandning av gammalt och nytt. I hörnet får några flyttlådor agera avlastningsbord, med en vas med blommor ovanpå. Jag är ju ändå nyinflyttad i min första lägenhet.
 
  
 
Ja, lite så skulle jag vilja ha det i min första lägenhet. Någonting som gör den personlig och unik. 
Åh jag älskar att drömma och planera!
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna