//www.hscripts.com --> ad>
2012-09-13 ? 18:51:00

When I`m sad i shall eat cookies and sing happy songs. When It´s raining I will dance in the rain. When It´s cold I will cuddle under a cozy blancet and when I`m frustrated I will cry, scream into a pillow and run as fast as i can. But most important of all, when I´m happy I will smile and laugh!

Klockan närmar sig sju på kvällen och den lilla vardagen den rullar på. Jag har nyss gjort klart dagens skoljobb som jag bara hann in genom dörren innan jag bestämde mig för att göra klart det. Det är skönast att få alla måsten gjorda, så kan jag passa på att ta det lugnt resterande timmar av denna dag. Jag känner mig rätt trött och småyr efter dagen, så nu tänkte jag vila med en bit daim och ett glas kallt mjölk som sällskap. Läsa lite och lyssna på lite musik en stund. Sen vill jag plocka och fixa fint i mitt rum, göra fruktsallad och pyssla med en inspirationstalva med fina bilder.
Åh, denna torsdag var så bra ändå. Trots långa lektioner hade vi håltimme då vi passade på att äta sushi och kolla lite i affärer innan vi gick tillbaka till skolan igen. Vilken skillnad det är, gymnasielivet jämfört med livet på storsjöskolan, men jag gillar det! 
Sähär har jag gått runt idag. I strumpbyxor, en glad kjol och slarvigt uppsatt hår har jag traskat i skolans korridorer, och jag gillar det. 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Ellen

Fin o söt bild på dig, ny profilbild!

Tänkte bara säga att även om inte jag förstår hur du känner när du är ledsen, så förstår jag hur det känns att känna så.
Jag vet vad du menar när du säger att du är ensam i världen! Jag hatar den känslan! När man är så uppriven och ledsen inombords och vet att ingen i världen förstår. Vänner och familj runt omkring kan vara världens underbaraste, vara till hjälp och stötta, men de där känslorna man har finns bara inom en och tyvärr är man själv den enda som kan ta bort dem. Oavsett om det är med hjälp av en psykolog eller liknande, oavsett om det som gjorde en så ledsen blir bra - det är ändå jobbiga känslor som måste redas ut. Och det går inte på en dag. Det är jobbigt och tar tid!

Nej men jag vet vad du menar, oavsett om den här kommentaren blev mer eller mindre förståndig!
Men du är stark Hanna, orkar försöka vara glad varje dag fast jag förstår hur jobbigt det måste vara! Det är jobbigt att vara glad när man egentligen är ledsen!

Hoppas allt löser sig nu med jobbiga besked och jobbiga känslor, och gör det inte det får du ta saken i egna händer - med hjälp av vänner! Vi finns här Hanna, och även om vi inte förstår allt så förstår vi hur jobbigt det är. Kram! <3

2012-09-13 @ 23:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna