//www.hscripts.com --> ad>
2013-08-25 ? 23:28:00

Jag ska börja tvåan men känner mig inte alls redo att ens kliva upp ur sängen imorgon

Sommaren blev kanske inte som jag hade tänkt. Inte massor av sena sommarkvällar, ingen kräftskiva, inga nattdopp, inte alls så många glassar och timmar sovandes i solstolen som jag hade velat. Och inte lika många myggbett. Men ändå. Jag, Hanna Matilda Nannis Solveig Lindström är ju trots allt en mystjej ut och in och därför längtar jag faktiskt lite till hösten.

Fast mitt huvud går fram och tillbaka hurvida om jag är redo eller inte. Ikväll är sista kvällen innan skolan börjar igen och jag har sett till att ägna dagen till en göra-vad-jag-vill-dag. Vilket i mina öron betyder sovmorgon, springtur, bamsefrukost inkluderande matmuffins, smoothie, avokadomackor och grekisk yoghurt (oh ja, den satt precis där den skulle!) Sen småfixade jag med höstlistor, foton som jag vill framkalla, gjort hemmagjord glass, målat naglarna och tonat håret lite mörkare. Provat min höstkappa, tänt min ljusslinga, besökt affärer med mamma och sett på film har jag också.

Jag skulle vilja säga att jag är redo nu men det kan jag inte. Kanske om ett par avsnitt vänner kan jag ha ändrat åsikt. Även om jag vet att det kommer krävas allt jag har och lite till för att lyckas ta mig ur sängen imorgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna