//www.hscripts.com --> ad>
2013-08-10 ? 18:13:16

Med nya gosetröjan på

 
Lördag mina vänner. Lördag!

Igår var det fredag och tro´t eller ej, men hur mycket jag än försökte skänka lite liv och lyster till lillafrooken kunde jag inte publicera ett enda ord ens.

Jag drog i alla fall till med en nedrans lång sovmorgon för även om man inte kan tro det har jag inte sovit ut många dagar denna sommar. Sen satt jag och sydde på min nya symaskin, spenderade några minuter skrikandes och tog ett jävla blodprov innan jag dunsade ner i ett hörn på törners med tre vänner och en panini framför mig. Det gjorde min dag kan man säga. Sen efter bussen hem hälsade jag kvickt (men ack så trevligt) på familjens middagsgäster och kröp direkt ner i sängen med en dator, en näve chips och drog på mig ett av mina nyaste second hand fynd (finful stickad tröja!) och där stannade jag hela kvällen. 

Egentligen borde jag aldrig gömma mig så ensam för jag vet aldrig vad jag kan tänkas börja tänka på, tänker jag. Det är så himla störigt men det är så jag funkar och om jag nu måste gömma mig fast jag vet hur det kommer sluta så gömmer jag mig helst med en serie framför mig och raffsar åt mig ännu en skål chips.  Som jag gjorde igår. Och idag efter jordgubbsjobbet.

 

Förresten, nu är det nära. Så himla nära! På onsdag sitter jag förhoppningsvis färdigpackad med pass, plånbok, biljetter och en väska proppad med endast tunntunntunna sommarkläder. Bajsnervös över eventuella borttappningar, hotellbesvikelser och läskiga turkar, fast tusen gånger mer pepp på att åka iväg med tre fina töser som kommer göra semestern så himla mega rolig! Pepp på att bränna rumpan av mig, att få solsting och somna med solglajorna på, det vet jag att jag kommer vara för det är jag redan.

Det var lite utav en besvikelse som vi läste hotellets resentioner häromdagen men hallå, hur himla illa kan det bli på ett fyrstjärnigt hotell?! Mina krav är få och börjar typ alla på s- sol, säng, säkert och att det serveras pommes och nutella. Och att jag inte kommer att vingla bort ensam. Men det ska vi nog kunna ordna. Och hur det än blir så ska vi ha kul. Det har vi alltid och lägg till sol och bad så har vi det riktigt bra.

Nu ska jag svisha ihop grekisk yoghurt med jordgubbar och vit choklad. Det är alltid gott. (Fast på vintern brukar det bli frysta hallon.) 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna