//www.hscripts.com --> ad>
2013-08-29 ? 22:14:00

Om en lång sabla torsdag och yoghurteufori

 
Idag är det torsdag och så länge jag kan minnas har torsdagar alltid varit mardrömsdagar. Till och med första gången jag skulle stanna länge på dagis var på en torsdag (sånt minns man!!) Och detta år kommer inte bli ett undantag. Jag börjar tro att vi är dömda att alltid bära med oss den dumma mittiveckandagen.

Så om man börjar sin dag halv sju på morgonen och inte får lämna skolans lokaler förrän klockan fem på eftermiddagen och sedan cykla hem i blåst och regn- ENSAM till på köpet, ja då har man absolut, definitivt och självklart rätt att åka en sväng på ica och rensa hyllorna på allt gott man har längtat efter under dom timmlånga lektionerna, sen kasta sig i sängen och starta en film utan att prata, kommunicera eller på något ansträngande sätt vara trevligt mot någon annan i huset. Ett snabbt hej och mig kvickt springandes upp på mitt rum är det enda dom får av mig idag.

 

Jag har förresten hittat det jag kommer att livnära mig på denna höst. Har ni testat turkisk delikatessyoghurt med vanilj? Vad som började som ett misstag när det skulle handlas den klassiska och dagliga grekisk-naturell slutade i eufori när jag stressat slängde i mig en sked av den tveksamma geggan. Nu har jag ätit två skålar tillsammans med hallon och jag gissar på att det kommer sluta på ett mycket större antal innan kvällen är slut. 

 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna