//www.hscripts.com --> ad>
2013-12-23 ? 01:36:08

Dan före dan före dopparedan.

Åh. Det är julafton om två, eller egentligen en dag och äntligen har vi dragit in en julgran och slagit in ordentligt med klappar. Och så hade jag och lillebror en pepparkakshusbakardag hos farmor & farfar igår. Sen stannade jag uppe till fyra på morgonen och rimmade, slog in julklappar och gjorde färdigt allt julgodis med Greveholm på skärmen. 
 
Pepparkakshuset blev lite sådär, men det var Theo som fick bestämma det mesta så det blev ju bra ändå. 
 
Idag ville jag inte klä ut mig till tomte själv utan tvingade på Theo sin dräkt också. Sen var han himlans nyfiken över sina julklappar. Alla röd-randiga paket är från mig där bak.
 
Granen hämtade pappa & farfar hem från stugan idag, och trots att det inte är en dyr och tjock kungsgran gillar jag den ändå.
 
Vi hann med lite inköp av dom allra sista julklapparna idag, fast jag kikade mest runt till mig själv då jag nästan är färdig med klappar för i år. Senare på eftermiddagen kom farmor & farfar hit på minijul och hade bestämt sig för att bryta traditionen med julmat och ville istället äta pizza. Okej sa familjen, och eftersom att jag ändå inte gillar pizza åt jag tomtegröt. Sedan utbytte vi julklappar och sa God Jul. Tänk att det är julafton alldeles alldeles snart.
 
Och pyjamasbyxorna då. I morse vaknade jag med ett ännu större hål, att det var omöjligt att använda dom, så ikväll tog jag fram nål och tråd och sydde en stund. Så nu duger dom nog i några dagar till.
 
Tomtarna för kvällen var vi två. Lilla lilla lillebror och jag.
 
Och nu sitter jag och sorterar jultofflor och fortsätter min andra omgång av Greveholm. Imorgon ska det sista inför julafton fixas och på julaftonsmorgonen åker vi tidigt iväg mot sundsvall för massor av julemys. 
Kommentarer
Anynombeundrare

Fy helvete vad söt du var i tomtemössa! Synd bara att du var så ung, haha!

2013-12-27 @ 19:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna