//www.hscripts.com --> ad>
2013-12-27 ? 15:17:59

JULAFTON.

Julafton i år började hemma, med en julklapp i säcken bredvid sängen. Jag och lillebror tittade på sista avsnittet av julkalendern och därefter sysslade familjen med lite allt möjligt onödigt innan vi befann oss påväg mot ett nästan snöfritt Sundsvall. Där var det kalle anka, julmat, morfar höll tal (åh jag älskar honom så mycket), tomtebesök, uppläsning av julrim och klapputdelning, massor av mys i pyjamas, Tomten är far till alla barnen, svensson svensson och Astrids jul, och på annandag jul besökte vi mellandagsrean på Birsta vilket var så tröttande med en snabb lillebror, en långsam mormor och miljoner andra människor, att jag tog en lång himla sovmorgon idag. Men julen var så himla fin och jag saknar den redan, för det är så mysigt att äta julmatsrester i pyjamas, äta julkola hos mormor&morfar, pyssla med julklapparna och sova alldeles för länge
 
Min julklappssäck med julaftons första julklapp. 
 
Granen i sundsvall var något finare än vår lilla barrgren hemma. Den var så fin.
 
Jag satt bredvid söta mormor mest hela kvällen, och hon tog nog andrapriset i mest julklappar i år.
 
Här är kusin Ida också. Där bak pågår förberedelserna för middagen.
 
Tomten kom, och det var världens bästa tomte i år.
 
Mest av julklapparna under granen var till lillebror. Och av alla klappar, stora som små, var den här lilla lilla figuren från mig, den allra bästa enligt honom.
 
Själv var jag rätt nöjd med min julklapp från mig själv. Dessa tofflor från åhlens, haha. Men min ursäkt till egenköpta julklappar är att ingen annan rimmar åt mig. Och rim måste man ju ha. 
 
Här var vi. Denna bild är från förra året, i år var det nästan ingen snö alls. Men snö behövs på julafton ju!
 
Vi åt massor av julmat. Massor. Även denna var en gammal bild.
 
Choklad åt vi också. 
 
Älskar julen så himla mycket!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna