//www.hscripts.com --> ad>
2013-01-17 ? 21:55:24

Kontraster.

Första stunden när jag kom hem idag drack jag mängder med varm choklad och någonstans mellan andra och tredje koppen försökte jag intala mig själv att det inte alls är så fasligt onyttigt samtidigt som jag klurar på världsproblem och önskar att jag kunde stänga av min hjärna. Det absolut enda jag ville göra vad att släcka alla lampor i mitt rum, starta en värdelös film och dra täcket över huvudet. Den tanken kändes så lockande, alldeles för lockande. Jag är alltid alldeles för trött för mitt eget bästa nu för tiden. 
Men några timmar senare hittar jag mig själv sittandes på sängen med högsta volymen i lurarna, skrikandes och sjunger med till musiken samtidigt som jag slänger med håret. Jag känner mig läskigt olik mig själv och plötsligt har min trötthet övergått till något helt annat. I samma stund som jag tänker att ingen borde se mig nu inser jag att mamma har stått och tittat på mig, haha. 
Ikväll har jag också pysslat i mitt lilla tempel (även kallat mitt rum) och tagit ett snabbt dyk ner i samhällsboken, men precis som att jag inte alls kan hålla andan i vattnet kunde jag inte heller koncentrera mig på innehållet så den boken stängdes snabbt igen. Vilken underlig dag.  
Jag önskar er massor av mysiga nattimmar och desamma till mig själv. Jag ligger verkligen efter på sömnkontot så tack gode gud att det snart är helg. Det känns behövligt på massor av vis.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna