//www.hscripts.com --> ad>
2013-07-18 ? 23:10:39

Ibland blir jag hungrig. Du med.

Ååå det är som att min lilla blogg desperat ropar efter inlägg just nu, så jag känner att varför inte mata på med en rejäl tugga på en gång? Det får bli någon form av matsaga så håll i hatten!
 
Först skulle jag vilja tipsa er om denna frukost som jag åt häromdagen, för den är pretty damney good som Rachel skulle ha sagt (förlåt, det gick inte att motstå ett vänner-uttryck. Eftersom att vi är internet-lösa för jämnan just nu är det mest vänner från min box som får underhålla mig).
Men tillbaka till gröten- kanel och kardemummahavregrynsgröt med nötter, toppat med egengjort mandelsmörkrisp, bananer och ännu mera kanel. Jag vet.
 
Samma effektiva morgon (vad hände där?) gjorde jag dessa sockerfria kakbitar med honung. Dom får kanske inte samma wow-effekt som gröten, men jag tuggar iallafall hellre på dom här smulorna än bark och annan sockerfriskit.
 
Och när vi ändå är inne på mat. När jag är uttråkad är jag nog som mest effektiv och huslig. Jag hade ingenting att göra så jag drog fram alla dom där flaskorna och rörorna som jag knappt vågat röra förut och kokade ihop en skrämmande improviserad thai-gryta. Receptet kan jag alltså inte alls ge er och jag tror absolut inte alls att jag kan återskapa den här måltiden. Nästa gång blir det säkert något helt annat av samma ingredienser. Fasligt spännande. Men iallafall, jag som endast gillar thai-mat när jag är riktigt sugen gillade verkligen den här. 
Mer improvisation till folket!
 
Och ja, för att avsluta det här matliga inlägget kan jag bara berätta att efter ett jordgubbsförsäljningspass sitter jag nu och gottar på det här ovanför. En oslagbar kombination. Alltid och föralltid.
Kommentarer
alex

recept på gröten och allt mumsigt du hade till den tack!

Svar: Men okajj! Hoppas att du ser det här då!
Jag kokade ihop 1 dl fullkornshavregryn, två dl vatten och lite stänk av salt och lagomt med kanel och kardemumma. (Häll i lite honung också för då blir det ännu godare!!)
Sen hade jag mandel i ugnen, skalade av det mesta av skalet och mixade så att det blev smör/smul-aktigt. I med lite honung i det också.
Sen hade jag en gul böjd frukt vid namn banan som jag skar upp. Blanda ihop allt och på med mera kanel. Yum!
Hanna

2013-07-19 @ 19:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna