//www.hscripts.com --> ad>
2013-06-08 ? 21:21:08

Att man kan ha det så fint.

De senaste dagarna har varit en ordentligt och genomfin förrätt till själva huvudrätten och efterrätten som kommer nästa fredag, och den längtar jag verkligen efter att få hugga in på. (Och nej, jag pratar inte på riktigt om mat, det är en metafor kära vänner) 
Jag har mest sysslat med sommarlovsgöra, dvs fånga dagen och lulla på med lite vad som helst. Sen har jag hjälpt Emmie med hennes jordgubbsförsäljning de senaste tre dagarna, cyklat massa svängar, umgåtts med en näve goa vänner, druckit te vid sjön och tittat på studentmössorna på deras dag. Nej, om det här bara är försmaken av sommarlovet har jag verkligen ingenting att klaga över.
 
Nu anlände jag precis hem från de röda bären och vet ni hur himla tragiskt det är att behöva kasta iväg sextio liter jordgubbar, bara för att de har blivit övermogna? Annars gillar jag det där, att stå och pilla på gubbarna, smygäta och vara i vägen för Emmies arbete. Man kan ju faktiskt undra lite vad jag håller på med när jag står där...

Nej, nu ska jag med och fiska, och te-termosen följer självklart med!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna