//www.hscripts.com --> ad>
2013-06-24 ? 20:48:25

Ingen midsommar utan varken jordgubbar, sommarregn, sundsvall och barfotaben.

Det blev midsommar i fredags och för en gångs skull befann jag mig inte i en trång, varm och familjekaosad bil på väg mot ett soligt midsommarsundsvall där i tradition alla bästa släktingar väntar på oss, utan jag startade istället morgonen bakom jordgubbsståndet. Och jag kan berätta för er att definitionen av lycka är att köpa en stor starbar kingsize och mula i sig efter ett rörigt jobbpass.
 
Jag cyklade sedan vidare till farmor och farfar för att äta midsommarmiddag och jordgubbarna som de köpt av oss under dagen. Sen ville jag baka med mig en mini-paj också, bara för att farmor & farfar är dom bästa som finns och för att jag nästan aldrig firar midsommar med dom.
 
Sen blev det midsommarfirande med några vänner och jag lyckades sova tre timmar innan jag skulle upp och åka tåg. Det kändes helt enkelt för svårt att hålla mig borta hela midsommarhelgen så farmor & farfar satte mig på tåget och jag tuffade fram till resten av dom bästa jag har i mitt liv, där dom tydligen sysslade med lite av bilderna nedanför visar. 
Och det där med att fota mat verkar ha spritt sig till dom äldre generationerna för inte är det jag som har fotat den här maten iallafall. 
 
(Fast den här tårtan som mamma bakade har jag iallafall fotat. Och tre sekunder senare var den slut. Och två sekunder efter det klagade alla på matkoma. Tills min kusin Ida hämtade en burk nutella som alla skopade ur, fem sekunder efter det. Det är sånna vi är.)
 
Sen ville min minsta lillebror agera fotograf och lyckades fånga dom här på mig. Han är duktig han ♥
 
 
 
 
Och sen knäppte vi några på bara oss, min lilla gos.
 
 
I söndags vaknade jag och hittade minst nitton myggbett på mitt högra ben, det är rekord för mig det. Och sen hamnade vi som vanligt på Ikea trots att hela familjen hade lovat, svurit och beslutat att faktiskt lyckas besöka sundsvall utan ett birsta-besök. Jag antar att vi är för svaga och föll för frestelsen trots allt.
 
Annars kan man slicka mormors skålar och gå barfota när man hälsar på hos Nilssons.
 
Och klockan kvart över tio igårkväll körde vi upp på uppfarten hemma och jag spenderade den närmsta timmen promenerandes och gungandes med Johanna i telefonen. Sen somnade jag bums och det var hela min midsommarhelg det. Vad jag har ägnat mig åt idag tar vi en annan gång, för det här blev nästan alldeles för långt. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna