//www.hscripts.com --> ad>
2013-03-05 ? 22:32:00

Nybakat

 
Alltså det är sportlov och jag sover, myser i pyjamas, bakar och pysslar mest hela tiden och det är så himlans härligt. Jag har passat på att fylla på gotteskafferiet med nyttiga godsaker som musli-granola med massor av valnötter, hemmagjorda kex och det bästa av allt- hemmagjord, nyttig nutella! *Jubel och applåder*
Kexen och granolan är mest bara ihopslängda ingredienser men receptet på nutellan tänkte jag skriva upp, för jag kommer iallafall göra om den många gånger om.
 
Ugnsrosta tre deciliter hasselnötter i 10-15 minuter och ta bort skalet på nötterna. Mixa dom sen i en hushållsmixer tills de liknar en såsig röra och blanda då i två matskedar honung, två matskedar kakao, två matskedar rapsolja och en nypa salt. Blanda ihop och förvara sen i en glasburk. Faligt och fasligt gott!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna