//www.hscripts.com --> ad>
2013-05-04 ? 17:12:51

Och så gör man det bara.

För att fredag i min värld innebär bubbelchoklad, tjat om filmkväll med mina bröder och sedan somnar man i soffan fem minuter in i filmen och vaknar inte förrän klockan fem på morgonen då man undrar varför man inte kan röra nacken, tills man inser att man har somnat på en liten liten mjukfotboll. 
 
Men lördagen kan bli allt bättre. Jag cyklar till pingst och där släpps jag inte in för brandbilar, ambulanser och poliser yrar runt och jag fattar ingenting de närmsta 20 minuterna som jag tillsammans med andra second hand- shoppingsugna människor står ute och fryser.
Sen besöker jag och mamma stan och det bästa av allt var brownie-McFlurryn och dom saltaste pommesarna som jag fick med mig hem. För vårskorna och solglasögonen som jag köpte lär nog stanna i sina påsar ett bra tag då solen inte alls har visat sig.
 
Nu har jag en sån där stund då allt jag vill, orkar och gör är att krypa ner under täcket, starta en världsbäst serie som sällskap och krama min gamla apa. Han som alltid följde med mig och som alltid fanns i närheten för kramar när jag behövde det allra mest i mina yngre dar. Men han finns ju nu med. Lite slitnare, lite äldre och lite dammigare. Men jag har honom ju. Och dom som säger att man inte kan älska materiella saker är dumma för han är det bästa materiella jag har. 
 
Och just nu drömmer jag om baguetter, parma-skinka, tsatziki (jag orkar inte ens kolla upp hur det stavas) och grekisk yoghurt med hallon. Så det ska jag äta ikväll. Och grillat. Det är ju lördag trots noll solstrålar, nackspärr och utebliven second hand-shopping. 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna