//www.hscripts.com --> ad>
2013-10-05 ? 14:09:47

Som jag älskar dig din lilla stad.

Så himla kär i denna söta stad att jag bara vill tillbaka hela tiden. Lite såhär såg en av dagarna ut i Budapest, förlåt för alldeles för många bilder!
 
 Varje morgon letade vi oss fram till ett nytt och udda frukostställe längs gatan där vi bodde.

 
Och hit, till det här jättekonstiga cafét intogs frukosten just idag. På mosaik.
 
Jag valde salami-toast med sallad, färskpressad juice och vit varm choklad.
 
Sedan fortsatte promenaden in mot stan.
Bland second hand-butiker och thai-massage.
 
Med gatukonst i varje hörn.
 
Och förbi nutella-pizza-stället. Ååååå.
 
Vi promenerade förbi en marknad och såg dessa filurer.
 
Innan vi hoppade upp i två cykel-taxisar genom hela stan, mot ett shoppingcenter.
 
Annars spenderades budapest-timmarna mest här, shoppandes på torget innan vi blev trötta och bokade tid för massage. Ja, den där massagen är egentligen en helt egen liten historia för sig, haha.
 
Mamma och Emmie testade fiskpedikyr också. Jag däremot hade megaskavsår och är lite smårädd så jag tittade glatt på, precis som människorna på andra sidan skyltfönstret. 
 
Såhär fina var gaturestaurangerna.
 
Sedan blev det mörkt och här är jag glad, mitt i budapestgatan efter en middag. På vapiano tror jag bestämt att vi åt just den här kvällen.
 
Sen promenerade vi längs vattnet och försökte knäppa några fotografier. Alltså jag vet inte vad mamma är men en fotograf är hon iallafall inte.
 
Det här är två foton från sista kvällen och mamma hade precis genomlidit en hemsk massage, vi hade ätit oss mätta på trerätters-buffé och jag hade blivit överraskad med för tidig födelsedagstårta. Här på bilden skulle jag gissa på att vi tre utför någon form av dans, men vad vet jag. 
 
En annan kväll däremot gick vi vilse och hamnade i andra delen av stan, bland mörka gränder, folk sovandes på gatan och underliga butiker. Men vi fick iallafall se staden, även om det innebar en mils promenad och nya skavsår.
 
Summan av kardemumman är att budapest är en himlans gosig stad med konstiga mysställen, fina affärer och massor av massage. Och vi hade så himla kul att jag inte orkar hur vardagligt tråkiga skoldagar är nu.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna