//www.hscripts.com --> ad>
2013-09-11 ? 21:03:26

Jag vill längta nu.

 

Dimmiga och trötta dagar som dessa får man faktiskt längta lite extra. Efter hösten, efter att köpa nya tesorter och en ny tekopp med fat, efter att dunsa hem och tända ljus framför en film efter skolan, efter att få sova ut precis alldeles så länge man vill, efter caféstunder, efter halsdukar och vantar, efter att springa ute i vinden, efter att gå på stickade tröjor-jakt, efter att alla serier ska komma tillbaka igen.

Fast egentligen längar jag efter något men jag vet inte vad.

Och tills jag kommer på vad jag egentligen längtar efter har jag i alla fall en lista på småsaker som faktiskt är lite längt-iga. I höst ska jag (som en morot, extra pepp, överlevnad, ja ni förstår…)

 

- unna mig småsaker– ny parfym, en gosig halsduk, mössa och vantar, kanske ett ögonfransserum för mina förstörda fransar.

- fylla år. det gör jag väl varje höst och jag fyller bara 17, vilket är en rätt meningslös ålder men endå. mitt i provkaos, skoldagar och hemkommen från en weekend utomlands också. det där med bra tajming under året har aldrig varit min grej.

- beställa hem massor av foton

- att vi åker iväg till budapest! fyra dagar av shopping, mat och spa. i en konstig och helt okänd stad.  dör en liten längtardöd just nu!

- fika på café! och baka mer hemma!

- handla second hand och göra andra fina fynd

- gå in på Te-centralen, blunda och peka på en ny te-sort. sen köpa en ny kopp med tillhörande fat från indiska eller liknande. har hittat ett jättefint set just därifrån.

- göra om på mitt rum. jag vet inte hur men hela rummet och hela jag skriker efter en förändring så den karamellen ska jag suga på

- fota för det är så kul.

- ha långa filmkvällar (för det har jag ju aldrig annars)

- och sova, för det klarar jag mig inte utan

- nu måste jag ju dricka varm choklad också. 

 

Så om jag nu lyckas få bort all höstångest kommer det kännas som en stor himla revansch. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna