//www.hscripts.com --> ad>
2013-09-08 ? 00:42:05

Våran lilla resa

Nu var det nästan jättelänge sedan vi kom hem från våran resa, men jag tycker endå att jag ska visa några bilder (som det förövrigt varit helt kaos med, så jag har egentligen ingen aning vilka bilder som lyckas synas nu...). Men håll i hatten för nu blir det bildbomb / tillbakablick. Ååå vad jag vill tillbaka nu!
Första dagarna infann vi oss på stranden med det bästa havet, solandes och badandes tills vi inte orkade mera. Sen gav vi poolen en ärlig chans och det slutade med att vi spenderade största delen av resan just där.
 
Och så åt vi massa middagar på vårat lilla hotell med bästa personalen, som Maud ovan förövrigt fick alla att falla pladask.
 
En eftermiddag började vi en barfota-vandring längs stranden in mot Side. Det var väldigt varmt och även om Cajsa lyckades fyra av ett härligt leende lyckades jag inte alls på det här fotografiet. Jaja.
Så orättvist fina är dom allihopa! 
 
Vi hälsade på den här krabaten och jag (rebell som jag är) smygfotade honom utan att betala. Vi fick veta att turkarna lever efter "go with the flow" och det gjorde iallafall han minsann.
 
Efter lite shopping och prutande samma kväll hittade vi en fin uteservering vid hamnen och min pasta var nog det godaste jag åt på hela veckan. 
 
Johanna och Emmie (även kallade Majvor och Maud) var glada trots massa fotande hit och dit.
 
Där satt vi tills solen gick ner och vi var mätta och redo för ännu mera prutning.
 
Men först efterrätt- dom andra köpte glass på det här roliga glassstället. Jag fattar fortfarande inte hur dom gjorde och varför. Men roligt var det.
 
Även om min restaurangpasta var världsgod var det då inget fel på våra egenlagade luncher på rummet.
  
Sen fortsatte våra dagar vid poolen och jag tror att jag överdoserade solkräm 30 hela veckan. 
 
Jag övade också på lyft, och som ni säkert ser är jag överlycklig. Majvor också, innerst inne. 
 
Så åt vi ännu mera middag. Här har Maggan trollat med sitt smink på oss alla. 
 
Sen hade det gått en vecka och vi skulle hem. På flyget sov vi alla oss igenom hela resan och så var det bara jättetråkigt att komma hem och bums så började skolan. Jag fick iallafall med mig en liten rand som nu börjat bleknas bort av hösten, och denna lilla shopping. Nu laddar jag om för budapest-resan!
 
 
Obs! Varning! Vissa av bilderna är olagligt snodda från Emmies kamera. 
Resten kommer från min skrutt.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna