//www.hscripts.com --> ad>
2014-04-10 ? 21:23:53

För att jag älskar mat när det är riktigt god mat.

Snodde en liten matlista av Forni nu på kvällskvisten.

 

Vad åt du senast? Mehehe bitar av en chokladkaka. Brukar alltid bli så när jag fyller i listor? Antningen ett sammanträffande eller så äter jag ohälsosamt megamycket choklad. 

 

Den sista måltiden, om du fick välja? Sluta!! Men okej typ ett bord fullt små minirätter med allt jag älskar bara. Först baguetter med såser och tapenad, grekisk sallad, parmaskinkor, avokado, goda ostar & kex, halloumiost och sånt där. Sen krispiga varma POMMES med flingsalt, kött till och svampsås på en liten tallrik, sen en annan tallrik med krämig pastasås och penne, och en till tallrik med sushi också. Tror jag fick med det mesta där. Kan nog dö lycklig då. 

 

 

Bästa matstaden? Ja jag är ju inte så världsvan och kan så mycket om mat direkt. Hittar väl alltid något mumsigt vart jag än är. Men säger väl budapest för deras nutellapizzor (♥ ♥ ♥) eller typ kycklingen i thailand.

 

 

Bästa restaurangmåltiden? Vet ej tyvärr. Men har jag sagt att på Mozaik i Budapest, där vi åt denna underbara frukost, kunde man kasta tärning om man fick maten gratis eller behövde betala. Så kul!

 

 

Bästa snackset? Choklad alltid.
 

Mat du älskar att ha hemma? Allt jag nämnde i fråga 1. Älskar att jag skrev en köplista till pappa i veckan som for och handlade allt jag ville ha! Inkluderat grekisk yoghurt, honung, hallon, mango, parmaskinka, citroner, avokado och halloumiost.

 

Vad blev det till middag? Någon liten runt minismörgåstårta med lax, handskalade räkor, skagen och citron. God var den.

Mat du hatar? Allt med saffran i. Och sen gillar jag inte kebab, pizza och har för mig att lever är äckligt men vad vet jag. Skulle nog inte heller älska gräshoppor och sånt där.

Om du bara fick äta en dessert för resten av ditt liv? Vit chokladmousse med jordgubbar! Eller frukt doppati nutella eller smält choklad. Eller! Varma cookies och mjölk.
 

 

 Typisk skollunch? Ja den varierar väl men oftast något från veghörnan.

 

 

Vad är det knäppaste i din kyl? Hemmagjort mandelsmör som smakar bränt och massa himla konstiga burkar som mamma och pappa har köpt.

 

Och vad har du i grönsakslådan? Det orkar jag inte kolla nu heller. Men hittade bland annat lila konstiga grönsaker och potatis sist jag grävde runt.

 

 

Och ost? Helst halloumi, brie, mozzarella eller någon god vitlöksost. Ibland går jag med på en vanlig ostskiva på mackan men är lite skeptisk till smaken.



Bästa stället att handla mat? Åh det vet jag inte, men längtar tills jag blir äldre och livet börjar på riktigt. Så har man en lägenhet i en mysig stad med sin favoritaffär i hörnet av gatan som har all mat man gillar! 

 

 

Mat som du önskar du vore allergisk mot? Saffran, fast är väl så nära allergisk som man kan komma. Alltså den smaken? 

Vem får äta från din tallrik? Den som vill! Som jag känner dvs och som helst inte äter upp min mat!

 

 
Kommentarer
Malin

Hur kan man inte gilla saffran??

Svar: Jag vet inte malin, hur kan man GILLA saffran?!
Hanna

2014-04-11 @ 17:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna