//www.hscripts.com --> ad>
2014-04-24 ? 21:02:25

Men hoppas att alla haft en fin påsk iallafall!

Okej det är tydligen inte så enkelt för mig att sköta denna blögg, men det är för tillfället påsklov och ledighet, vilket självklart firades i självaste sundsvall med allt vad det innebär. Ja, påskfirande, äggjakt, gomat, birstabesök och sånt där. Passade också på att mysa lite extra för hädanefter kommer saker och ting se lite annorlunda ut där borta men det ska nog bli bra det med, ska ni se. 
Hur som helst, såhär såg de första lovdagarna ut!
 
Första lediga dagen på lovet startade med temysfirande för Ellen som fyllt 18 himla år!! Vilket såklart skulle firas med massor av te, presentkorg och scones.
 
Sen hämtade familjen upp mig och åkte mot Sundsvall och påskfirande. Men innan hann jag springa och köpa ett par solglajor till mig och lillebror. Han älskar dom och jag älskar att sätta på dom när han sover.
 
Sen kom påskafton och vi hade äggjaktjakt med självaste påskharens (mammas) egenritade skattkarta och åt sen påskmiddag hela släkten. Alla är överrens om att moster Maries ägghalvor är det godaste på hela bordet.
 
Förätt. Huvudrätten var grillat och sen var det dags för efterrätt...
 
 ...i form av fryst cheesecake med mango och passionsfrukt. Mumma! Den satte sig riktigt fint i min påskmatsfyllda mage. Sen spelade vi kort tills vi somnade, och gissa vem som vann mest i sitt egenpåhittade spel samt finns i sjön?!
 
Mormor, morbror och morfar. På tavlorna sitter morfars föräldrar. Vi diskuterade om det var någon som spökade eftersom att de själva bott där, och jag tycker det vore så himla mysigt om det vore så.
 
Vad vi gjorde dagen därpå är nog inte allt för svårt att klura ut. Ikea var dagens destination och inleddes såklart med lunch (efter mammas obligatoriska återlämning i returkassan såklart). Jag åt som alltid kycklingfilé och pommes och det var precis lika gott som alltid. Klämde sen i mig en morotskaka och var mätt för dagen. 
 
Men sprang ändå och köpte en läskande iste och smög sen in på monki med mamma och kom därifrån med en varsin långkofta innan vi satte oss i bilen till matfors igen. 
 
Där gosade jag & lillebror med hästarna i stallet, som nu endast är fem kvar. Älskade gosedjur med världens finaste ögon och gosigaste mular.
 
Sista dagen, i måndags var det extra varmt och jag som endast hade packat varma kläder fick gå runt i pyjamasbyxor och barfota hela dagen. Theo däremot lånade min tjocktröja en sväng.
 
Och så gick vi ner till sjön allt efter Theos önskemål. Fiskade, åt matsäck och solade oss en stund.
 
Sen var det hemgång, mera solning och grilldags innan vi packade in oss i bilen och åkte hem igen på kvällen. 
 
Idag däremot har jag sysslat med precis samma som de senaste två påsklovsdygnen, ute i solen med serier, fika och en kittybok i handen haha. Fick ett litet miniinfall och nostaglisprang och hämtade en gammal dammig bok på övervåningen. Älskar dom lika mycket som den tolvåriga Hanna gjorde varje husvagnssemester som böckerna drogs med på ♥ Nu ska jag se på Berg&Meltzer i amerika och proväta steviachoklad.  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Hanna